
TARQ Cloud Desktop biedt ABS Den Elzen stabiele IT-werkomgeving
ABS Den Elzen Autoschade is in februari 2015 overgestapt op de Cloud Desktop voorziening van TARQ. ”Over de stabiliteit van onze oude IT-omgeving waren wij niet zo tevreden en daarom zijn wij gaan praten met TARQ”, vertelt Joost den Elzen, directeur van het schadeherstelbedrijf. ”Een kwart van onze 80 medewerkers zit dagelijks achter de computer en wij willen dat zij volledig op het systeem kunnen vertrouwen. De Werkende Werkplek®, zoals de TARQ Cloud Desktop ook wel wordt genoemd, biedt hiervoor de perfecte oplossing.”
Het autoschadeherstelbedrijf is trots op zijn service en klantgerichtheid. Het hele proces van de schadeafhandeling neemt ABS Den Elzen volledig van de klant over onder het motto ‘vertrouwd, vakkundig en snel’. Hierbij is een stabiel werkende automatisering onontbeerlijk. ”Daar schortte het echter bij ons af en toe aan”, aldus Den Elzen. ”Reden voor ons om op zoek te gaan naar een bedrijf dat ons zou kunnen adviseren hoe wij onze IT-infrastructuur het beste zouden kunnen inrichten zonder het risico te lopen regelmatig niet bij onze bedrijfsgegevens te kunnen komen. In TARQ vonden wij zo’n partij. Hun Cloud Desktop bleek voor ons dé oplossing.” Hiermee kregen de medewerkers van ABS Den Elzen in alle vier de vestigingen – Den Haag, Leiden, Gorinchem en Zoetermeer- het comfort en de zekerheid van een altijd werkende werkplek. Vertrouwd, vakkundig en snel zijn dus woorden die ook op de Zoetermeerse IT Cloud dienstverlener van toepassing zijn.
Onderweg
Bij de Werkende Werkplek is het hart van een bedrijfsnetwerk fysiek in het TARQ datacenter ondergebracht. De bedrijfstoepassingen worden via een beveiligde internetverbinding beschikbaar gesteld aan de medewerkers op kantoor, thuis of onderweg. ”Heel handig”, zegt Den Elzen, die veel onderweg is en als directeur veelvuldig op alle vier locaties aanwezig moet zijn. ”Ik kan nu vanaf iedere werkplek inloggen. Voorheen kon dit alleen op een beperkt aantal plekken met een beveiligde verbinding, die apart moest worden opgestart.”
Herinrichting
Als een ander groot voordeel van de overgang naar de TARQ Cloud Desktop noemt hij de geheel heringerichte IT-infrastructuur. ”In het verleden waren aan de oude omgeving successievelijk steeds meer systemen gekoppeld. Nu zijn alle diensten en producten geïntegreerd in de Werkende Werkplek, ook de specifieke bedrijfsapplicaties.” Met de implementatie van dit concept is dus uniformiteit ontstaan en kwamen alle voordelen van deze dienst ook beschikbaar voor deze applicaties. Als bijkomstig voordeel noemt Den Elzen nog het feit dat meteen de nieuwste versies van de verschillende standaard softwareprogramma’s, zoals Office en Excel, zijn geïnstalleerd en dat deze programma’s ook in de toekomst steeds up-to-date worden gehouden.
Onderhoud en beheer
Den Elzen is tevreden over de gekozen oplossing. ”Het migratieproces naar de Werkende Werkplek kon in één weekend worden gedaan en is bijzonder goed verlopen. De gebruikers konden op maandag meteen aan het werk. De afronding van hele proces heeft iets langer geduurd dan gepland, maar de mensen van TARQ deden hun uiterste best en hebben ons steeds snel en vriendelijk geholpen. Ook over de Helpdesk van TARQ niets dan lof.”
”Onze ICT-omgeving draait nu volledig op centrale servers in het TARQ datacenter, waar ook het onderhoud en beheer plaatsvindt”, vervolgt hij. ”Wij hoeven niet meer te investeren in backup, serversoftware, netwerkapparatuur en centrale opslag. Bovendien weten wij waar wij met onze IT-kosten aan toe zijn. Voor een vast bedrag per werkplek per maand hebben wij nu een stabiele IT-werkomgeving: wij komen zo nooit voor onaangename verrassingen te staan. Ik durf wel te stellen dat wij in TARQ een kundige en betrouwbare partner hebben gevonden.”
“Nu zijn alle diensten en producten geïntegreerd in de Werkende Werkplek, ook de specifieke bedrijfsapplicaties. Met de implementatie van dit concept is dus uniformiteit ontstaan.”
Joost den Elzen, directeur ABS Den Elzen Autoschade (www.denelzen.nl)